zondag 17e en maandag 18e dolfijnenduik - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anja Putten - WaarBenJij.nu zondag 17e en maandag 18e dolfijnenduik - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anja Putten - WaarBenJij.nu

zondag 17e en maandag 18e dolfijnenduik

Door: anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

19 Augustus 2014 | Curaçao, Willemstad

Het internet is hier soms zo traag dat de site niet geladen wordt en ik dus niets kan schrijven, daar we nogal veel op het strand liggen waar je zoooo moe van wordt dat ik niet steeds denk om het verslag online te zetten hierdoor kan het soms gebeuren dat jullie 2 dagen niets krijgen, sorry ga al aardig het Curacaose levenstijltje krijgen.

Zondagochtend vroeg ging de wekker om 7 uur Jaqie en Flo gingen met dolfijnen zwemmen en rene en ik wilden dit wel meemaken, tot de gate want we moesten vol entree betalen en zo gigantisch mooi sea aquarium is het nou ook weer niet + dat we het al tig x gezien hebben ivm dolfijntherapie (daar is entree weer gratis) dus liepen we maar weer terug om en heerlijk ontbijtje klaar te maken als de fam vd Toorn terugkwam.

Hierna zijn wij naar Hilton/Mariotte hotel gereden, Cindy heeft daar vroeger duikles gehad en via mail kontakt gelegd met haar vroegere duikleraar Clarke, hij runt daar een diveshop met bananenride en dat wilden de meesten wel gaan doen

Maar helaas was de omschrijving op zijn site waar hij was niet echt duidelijk dus we hebben aardig lopen zoeken waar hij zat maar net toen we uitgedroogd en bijna flauwvielen van de warmte vonden we het.

Alle meiden en jongens want we zijn grote groep geworden konden erop en natuurlijk ook onze Hoogie die wordt gelijk weer een kind en ging ook mee

Sommige vielen behoorlijk hard maar het was wel heel gaaf
Helaas moesten we gelijk na de ride van het strand af of we moesten een dagkaart nemen was inmiddels al 16.00 uur dus we gingen er maar weg.

Langs de AH om de wijn- en biervoorraad aan te lengen en het nodige aan etenswaren in te slaan.

De meiden wilden graag met Anne een Ladiesnight houden en de mannen gingen bij Dietmar BBQ-en

We hebben een topavond gehad, eerst Mexicaans gegeten bij een Tapas restaurant en toen naar Hemingway waar een live band speelde.
Anne bleek een perfecte salsadanseres te zien wat een genot was om te zien, wij werden ook div keren gevraagd die Antiliaanse mannen zijn niet verlegen en hoewel wij het niet zo goed kunnen zag het er toch goed uit, ook Cindy heeft 2x haar danskunsten op de dansvloer laten zien en zag er prachtig uit.

De mannen hadden ook de grootste lol bij Dietmar, zijn zwembad is leeg door alle bommetjes als ook de wijnvoorraad.

Maandagochtend ging weer de wekker vroeg, 7 uur omdat Cindy en Joel gingen duiken met dolfijnen.
Rene mocht ook mee op de boot, helaas hadden de dolfijnen geen zin en kwamen dus niet mee met de boot, na div. pogingen is het duiken gestaakt en kregen Cindy en Joel een dolfijnenzwem smiddags om 2 uur
Cindy was nogal misselijk geworden op de boot en besloot om niet smiddags mee te gaan met dezelfde boot die wij hadden afgehuurd met de hele groep om te gaan duiken en snorkelen

In de tussentijd gingen Jaqie en Geerjan Florien wegbrengen naar Hato, haar vakantie zit er weer op helaas, ga je missen schat was zo gezellig s'ochtends op het terras met kopje thee.

Met onze priveboot gingen we naar een wrak wat vlakbij ligt en waar je zowel duikend als snorkelend heen kunt gaan, het is onwijs leuk om de duikers te zien terwijl wij erboven hangen.

Vele mooie vissen gezien en ook het wrak.

Onze begeleidster van de boot liet ons een plek bij de pier zien waar zeepaardjes waren, we zagen er 1 grote maar toen bleek dat we ook in een kwallenzee zaten en iedereen goed geprikt werd vlogen we naar de boot, gelukkig voelde je erna niets meer af en toe nog klein beetje jeuk

de dolfijnzwem met Cindy en Joel was erg leuk, ze hebben genoten en hele leuke foto's, dus het is toch nog goed gekomen.

Hierna nog heerlijk op het strand gelegen maar was zo heet dat we naar het zwembad bij ons resort zijh gegaan, lekker tot laat daar gelegen en toen hebben we spaghetti gemaakt.
Avond thuis gebleven alleen Cindy en Joel zijn nog samen wat gaan drinken omdat Cindy morgen ook naar huis gaat helaas, zullen haar enorm missen

Morgen staat Grote Knip op het programma, dat is een van de mooiste stranden van Curacao.
Wij brengen eerst Cindy naar het vliegveld en rijden er dajn heen.
Daar gaan we ook met de hele groep ergens eten, hoop dat dat lukt met 21 man

Tot morgen

• 19 Augustus 2014 - 15:15

Angélique Wittebrood:

Jeetje wat een gave foto`s weer. Het is wel echt genieten daar !!!! Helaas Cindy weer misselijk op de boot, kind van der moeder. Ik word al misselijk in bad, ha ha .
    Wat gaat zo`n week snel.
    Nog heel veel plezier en geniet maar extra van de zon want hier is het echt knudde.
    Wij gaan Cindy morgenvroeg halen van Schiphol.
    Ben benieuwd naar alle verhalen.
    Bedankt en nogmaals have fun ,
    groetjes,
    Bart en Angélique.

• 19 Augustus 2014 - 19:37

Flo:

Ik mis het nu al!! Er is niks aan in Nederland: regen,wind en koud! Gelukkig heb ik Alex nog. Geniet er nog maar lekker van, ook zonder snorkelmaatje

• 20 Augustus 2014 - 06:24

Kasper En Marina:

Leuke foto s jammer dat cindy misselijk was , dit is nog nooit gebeurt met duiken.maar ja dat kan veranderen.we horen alle verhalen wel van haar, nog veeal plezier geniet nog de laatste week .alvast bedankt voor alles kasper en marina